Produk Shaklee tidak berkesan??.. Ini cerita saya - Part 1

Bismillahirrahmanirrahim

Assalam dan Salam Sejahtera semua..!!!

Ini adalah cerita saya dan Shaklee. Rasanya semua orang dah kenal Shaklee kan? Merata rata orang dok sebut pasal Shaklee ni dan antaranya adalah saya. Tapi saya pasti, masih ada yang belum kenal mahupun tahu mengenai Shaklee dan produknya.. Kalau nak kenal hubungilah saya..:)

Bila saya selalu beritahu yang saya jual barangan Shaklee, orang akan ingat dan tanya yang saya menjual ubat. Mak dan abah saya sendiri pun kadang kadang macam tu. Dia akan cakap, "adik nanti belikan mak ubat B Complex ya". 

Untuk makluman, UBAT dan VITAMIN adalah dua benda yang berbeza. Perbezaan tentang ini saya akan jelaskan kemudian di entri kemudian hari. Insyallah.

Saya adalah orangnya yang sangat berkira untuk membeli vitamin atau apa sahaja makanan tambahan, kecuali untuk mak dan abah saya. Mungkin kerana bekalan ubat percuma (syarikat tanggung biaya perubatan) dari hospital menyebabkan saya begini.. Di tambah lagi dengan perangai saya yang tidak konsisten dengan sesuatu vitamin, cepat bosan. Baru makan sehari dua sudah di tinggalkan. Entah berapa banyak yang saya sudah bazirkan dengan di bakul sampahkan sahaja semua vitamin yang penah saya beli. Jenama K. Jenama C. Jenama A.. dan banyak lagi. Membazirkan? Jadi janganlah jadi seperti saya... Jom baca cerita saya dan Shaklee

June 2013

Back to the story, saya berkenalan dengan Shaklee pada June 2013. Dari seorang kenalan sekolah yang sekarang telah menjadi Coordinator! Memandangkan saya ada masalah Arthiritis, saya telah mencuba tiga produk seperti di dalam gambar, SET SENDI. Jadual pemakanan dan kuantiti semuanya telah di beritahu oleh SID dengan baik. Hari pertama, hari kedua, hari ketiga makan dengan baik. Masuk hari ke empat dan seterusnya saya sudah culas. Kerana tidak nampak langsung keberkesanannya. Terus saya celap celup memakannya. Gagahkan diri juga untuk menghabiskannya. Ambil masa hampir tiga bulan untuk menghabiskan semua vitamin tersebut. Tapi tidak nampak juga hasilnya. Masih kabur.. rasa rugi dan membazir.. mmmm. Dan saya tidak teruskan pengambilannya. Rugi sangat rasanya...

TETAPI, emak saya yang tercinta telah mencuba AJHT kerana dia ada masalah dengan lutut. Maklumlah, warga emaskan. Badan pun agak sedikit berisi. Dua bulan pertama emak mencuba dah nampak kesan katanya. Alhamdullilah. Mak kata memang dah tak ada sakit sakit sangat macam dulu dulu. Nak berjalan jauh pun dah mudah. Ini adalah kerana emak telah mengambilnya dengan begitu KONSISTEN dan ISTIQAMAH berbanding anaknya ini!!!.. adoiiyyaii



Tiga supplemen ajaib yang sebenarnya amat membantu jika di ambil dengan konsisten untuk masalah tulang dan sendi.

Saya pun sekarang sedang mengambil kembali AJHT untuk merawat dan membaik pulih dan juga meminimakan masalah Arthiritis yang saya hadapi sekarang ini. Moga dipermudahkan segalanya utk saya dari ALLAH swt.

Nak cerita pula pasal Ostematrix, sumber kalsium terbaik abad ini. Masa mula mula beli tak nampak kesan sebab tak istiqamah. Tapi laa ni dah nampak sangat kesannya. Alhamdulillah. Apa kesannya? Sebagai menjalankan tugas weekend wife, saya perlu travel balik ke Batu Gajah. Oleh kerana saiz badan yang berisi, duduk lama di dalam ETS telah menjadikan kaki saya membengkak (water retention). Alhamdullilah. Sejak konsisten ambil Ostematrix, masalah saya sangat minima. Jarang sekali dah kena masalah ni. Begitu juga dengan masalah cramping. Kalau dulu, selalu sangat kena. Sampai tak lena tidur. Sekejap sekejap terjaga.. Ada lagi ada lagi, masalah mood swing ketika musim PMS datang menjelma pun dah tak ada lagi dah. Miracle rasanya. Dulu tak rasa ada apa perubahan, tetapi bila ambil dengan konsisten dan istiqamah, segalanya berubah dengan sekelip mata. Alhamdullilah. Ada perubahan dan banyak perubahan yang membantu saya untuk sihat demi suami dan juga terutamanya mak dan abah saya!!!

Omega Guard pun saya ambil juga untuk mengimbangkan pemakanan tidak sihat yang kadang kadang terambil atau sengaja ambil juga?? Hehehhe. 

Kesimpulannya? Kalau dah beli sesuatu ubat atau vitamin makanlah dengan konsisten dan istiqamah. Dengarlah nasihat SID anda dengan betul. Jgn dia kata makan macam A, anda makan macam Z. Carilah SID yang benar benar dapat membantu dan membimbing anda seperti saya!! Pilihlah sumber yang diluluskan oleh KKM sahaja dan halal.

Ini cerita saya akan bersambung lagi di masa akan datang. Insyallah..


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
Your Shaklee Independent Distributor
Azira Abu Bakar
- SMS/ Wassup/ WeChat/Call @ 0133639553

With love,
Azira AB





No comments:

Post a Comment