Rumah Kecil Kami

Bagi aku dan suami .. rumah sendiri tetap rumah sendiri.. tidak sama rasanya dengan rumah orang lain .. walaupun rumah mak dan bapa sendiri. Kami sempat tinggal di rumah sendiri hanya 3 tahun .. Kerana apa? Kerana inilah hasil jerih payah kami sendiri tanpa meminta bantuan sesiapa untuk memiliki rumah ini. Rumah kami kecil sahaja.. built in 20x65.. keluasan rumah sebenar 30x90. Semi D. Tapi rumah sendiri adalah sebuah syurga bagi kami.. bak kata orang Rumahku Syurgaku.. Home Sweet Home.. walau kemana kami pergi rumah ini tetap dalam ingatan dan akan segera mahu pulang segera kalau berada di luar...

Aku tidak tahu bila lagi akan dapat kembali ke sini seperti dulu... bahagia tinggal di rumah sendiri telah tidak ada dalam kamus hidup aku.. aku rindukan rumah kecil ini.. aku rindukan gelak tawa kami berdua biarpun ketika itu perjalanan hidup agak sukar.. aku rindukan dapur terbuka tempat aku belajar memasak makanan kegemaran suami.. aku rindukan mini library kami.. aku rindukan setiap inci dalam rumah ini.. I miss this small home so much..

 :(   :(    :(















No comments:

Post a Comment