Manfaat Minyak Ikan - OMEGA GUARD SHAKLEE

17 Sebab Mengapa Anda Mungkin Perlu Lebih Omega-3  dalam Diet Anda


Omega-3 meredakan keradangan, memperbaiki otak dan juga untuk kesihatan jantung, mengekalkan kesihatan mata yang sihat, membantu anda untuk kurus, mengawal berat badan dan juga membantu anda hidup lebih lama (dengan izin Allah). 

Tiga jenis utama Omega-3 adalah asid alfa-linolenik (ALA), asid eicosapentaenoic (EPA) dan asid docosahexaenoic (DHA). Lemak ikan adalah sumber terbaik Omega-3 (Omega Guard Shaklee). Jika anda bukan jenis orang yang makan ikan, maka amat sukar untuk anda mendapatkan sumber Omega 3 melainkan dari makanan tambahan. Bagi golongan vegetarian, minyak flaxseed, minyak hempseed, alga dan benih chia adalah sebahagian daripada sumber-sumber alternatif terbaik Omega-3. Teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut tentang manfaat termasuk Omega-3 (Omega Guard Shaklee) dalam diet anda.

1. Omega-3 Keep You Sharp

Ada sebab tertentu mengapa ikan yang disebut sebagai "makanan minda atau otak." Meningkatkan pengambilan Omega-3 (Omega Guard Shaklee) telah terbukti dapat meningkatkan kesihatan otak daripada semuda bayi hingga ke usia tua. Omega-3 (Omega Guard Shaklee) juga meningkatkan kesihatan otak dengan membantu untuk mengekalkan aliran darah yang baik (aliran darah ke otak) dan menyediakan struktur dan integriti untuk membran sel-sel di dalam otak anda.

2. Omega-3 Membantu Anda Kekal Kurus

Kajian menunjukkan hubungkait antara obesiti dan tahap rendah dalam pengambilan Omega-3 (Omega Guard Shaklee). Dalam satu kajian daripada 124 orang dewasa, mereka yang mempunyai tahap darah rendah kandungan Omega-3 (Omega Guard Shaklee) mempunyai BMIs lebih tinggi, ukuran pinggang dan pinggul juga tinggi  berbanding dengan orang dewasa yang mempunyai kandungan Omega-3 (Omega Guard Shaklee) yang lebih tinggi. Omega-3 (Omega Guard Shaklee) juga memberi kelebihan metabolime dan merangsang hormon yang membantu anda mengawal jumlah makanan yang dimakan dan membolehkan badan membakar lemak sebagai bahan api. Omega-3 (Omega Guard Shaklee) juga mampu menolak hormon kelaparan dan membantu meningkatkan hormon yang berkaitan dengan perasaan kenyang.

3. Omega-3 Boleh Mengurangkan Risiko Kanser tertentu 

Walaupun kajian masih di peringkat awal dan terdapat keputusan yang bercanggah, terdapat beberapa kajian yang mencadangkan Omega-3 (Omega Guard Shaklee) yang boleh membantu mencegah kanser tertentu - termasuk payudara dan kanser kolon. Dalam beberapa kajian, Omega-3 (Omega Guard Shaklee) membantu menghalang pertumbuhan garis sel kanser. Satu analisis baru-baru ini, mendapati kajian payudara mendapati wanita yang mengambil pemakanan yang paling tinggi Omega-3 (Omega Guard Shaklee) asid lemak mempunyai risiko 14% kurang untuk mendapat kanser payudara. 

4. Omega-3 Membantu Anda Hidup Lebih Lama (dengan izin Allah) 

Strok adalah punca keempat utama kematian di Amerika Syarikat, dan 80% daripadanya boleh dielakkan (dengan izin Alla). Selain daripada beratus-ratus kajian yang menunjukkan bahawa Omega-3 (Omega Guard Shaklee) membantu jantung anda sihat, beberapa kajian menunjukkan bahawa Omega-3 (Omega Guard Shaklee) boleh memainkan peranan dalam mencegah strok. Strok dianggap sebagai "serangan otak," yang bermaksud bahawa saluran darah ke otak tersumbat atau pecah, kedua-duanya bakal membawa kepada kerosakan otak. Omega-3 (Omega Guard Shaklee) membantu mengurangkan beberapa risiko penyakit yang boleh menyerang seperti strok, kolesterol tinggi, tekanan darah tinggi, kencing manis dan aterosklerosis. Menurut kajian Kesihatan orang dewasa yang lebih tua dengan tahap kandungan darah tinggi Omega-3 (Omega Guard Shaklee) mempunyai risiko yang lebih rendah untuk  mati kerana masalah koronari, seperti serangan jantung atau strok.

5. Omega-3 Meningkatkan Kesihatan Kulit 

Kajian menunjukkan bahawa makanan yang kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran boleh membantu melindungi kulit daripada sinaran matahari yang memudaratkan dan dari tanda-tanda penuaan dan kerosakan kulit. Omega-3 (Omega Guard Shaklee) juga memberi beberapa manfaat yang sama. Kerosakan kulit berlaku paling sering akibat pendedahan cahaya matahari. Satu kajian baru-baru ini mendapati bahawa asid lemak Omega-3 (Omega Guard Shaklee) membantu melindungi sel-sel kulit daripada kerosakan UV dari terdedah kepada cahaya matahari. Penyelidikan yang diterbitkan dalam Experimental Dermatology pada tahun 2011 melaporkan bahawa Omega-3 (Omega Guard Shaklee) dapat membantu dalam mengurangkan photosensitivity, mengurangkan tindak balas imun berikut pendedahan matahari, serta pengurangan photoaging dan tekanan oksidatif akibat daripada pendedahan cahaya matahari. Omega-3 (Omega Guard Shaklee) juga memainkan peranan dalam membantu mencegah kanser kulit. 

6. Omega-3 Meningkatkan Kolestrol Baik dan Merendahkan Kolesterol Jahat

Diet dengan mengambil lebih Omega-3 (Omega Guard Shaklee) juga dengan mengurangkan pengambilan lemak tepu baik untuk menjaga (HDL) kolesterol baik manakala boleh mengekalkan tahap rendah (LDL) kolesterol rendah. Oleh itu adalah disarankan orang dewasa yang sihat makan sekurang-kurangnya 2 hidangan ikan (ikan sebaik-baiknya berminyak dari perairan sejuk) setiap minggu untuk mendapatkan kira-kira 500mg untuk 1g Omega-3 (Omega Guard Shaklee) sehari. Cara yang hebat untuk memenuhi cadangan ini adalah dengan menikmati sumber liar ikan salmon atau ikan kod. 

7. Omega-3 Meningkatkan Mood Anda 

Bukti menunjukkan bahawa Omega-3 (Omega Guard Shaklee) juga boleh membantu mengurangkan kemurungan dan lain-lain gangguan kesihatan mental. Kajian berasaskan populasi menunjukkan bahawa orang yang makan lebih banyak ikan dan makanan laut dan mempunyai diet yang tinggi dalam Omega-3 (Omega Guard Shaklee) telah mengurangkan risiko untuk mendapat kemurungan dan selepas bersalin. Dalam beberapa ujian klinikal,  telah mendapati bahawa suplemen Omega-3 (Omega Guard Shaklee) asid lemak boleh membantu mengurangkan risiko untuk beberapa episod psikotik di kalangan mereka yang mengalami skizofrenia. Satu kajian 2013 yang disiarkan dalam Farmakologi Manusia juga menunjukkan bahawa DHA mempunyai kesan positif terhadap tingkah laku agresif dan bertindak untuk membantu meningkatkan dan menstabilkan mood apabila individu adalah dalam keadaan terpaksa.

8. Omega-3 Mengurangkan Tekanan Darah 

Terdapat persetujuan saintifik penting bahawa Omega-3 (Omega Guard Shaklee) membantu mengurangkan tekanan darah anda. Kajian menunjukkan bahawa orang yang makan lebih banyak ikan mempunyai tekanan darah yang lebih rendah, berbanding dengan mereka yang tidak makan ikan. Omega-3 (Omega Guard Shaklee) membantu pembuluh darah lebih sihat dan juga lebih fleksibel untuk membantu mengawal tekanan darah. Keputusan percubaan kawalan secara rawak telah menunjukkan bukti yang tidak dapat dinafikan bahawa pengambilan Omega-3 (Omega Guard Shaklee) boleh menurunkan tekanan darah. Perubahan ini adalah yang paling berkesan dan paling ketara dikalangan orang-orang yang mengalami tekanan darah tinggi. Walau bagaimanapun mereka yang tidak mempunyai tekanan darah tinggi masih akan mendapat manfaat daripada pengambilan Omega-3 (Omega Guard Shaklee). Satu kajian baru-baru ini juga mendapati bahawa mengambil dos yang tinggi dari makanan tambahan minyak ikan membantu melindungi jantung daripada tekanan yang berkaitan dengan kerja.



9. Omega-3 Bertindak sebagai Pelega Kesakitan 

Omega-3 (Omega Guard Shaklee) mempunyai keupayaan untuk menurunkan keradangan yang dikaitkan dengan sakit sendi dan otot dengan tidak mengambil ubat-ubatan steroid anti-radang (NSAID), seperti ibuprofen. Dalam satu kajian, 250 pesakit mengalami kesakitan kronik mengambil 1.2g DHA / EPA setiap hari. Keputusan mendapati bahawa 60% daripada peserta berkata bahawa kesakitan mereka bertambah baik, dan 80% berpuas hati dengan tahap peningkatan yang diterima daripada mengambil minyak ikan. Penulis itu merumuskan bahawa mengambil makanan tambahan EPA / DHA mungkin lebih selamat daripada NSAID untuk merawat kesakitan..

10. Omega-3 Meningkatkan Kesihatan Mata DHA 

Omega-3 (Omega Guard Shaklee) tertumpu di retina, makula dan kawasan-kawasan lain di mata, kajian menunjukkan bahawa DHA memainkan peranan penting dalam menjaga penglihatan supaya kekal sihat. Malah, DHA mewakili 93% daripada lemak Omega-3 (Omega Guard Shaklee) dalam tisu mata. Beberapa kajian menunjukkan bahawa suplemen DHA boleh meningkatkan kadar keberkesanan visual di kalangan bayi pra matang. Kajian dikalangan orang dewasa yang lebih tua telah mendapati bahawa DHA bersama-sama dengan karotenoid, lutein dan zeaxathin, boleh memainkan peranan dalam melindungi  degenerasi makula yang berkaitan dengan usia, yang merupakan punca utama kebutaan warga emas. 

11. Omega-3 Melawan Kedutan dan Keradangan Kronik, 

Keradangan sistemik dikaitkan dengan pelbagai penyakit dan syarat, mulai dari penyakit jantung, arthiritis, isu-isu bronkial, penyakit keradangan usus dan tanda-tanda penuaan yang cepat, seperti kedutan. Kajian menunjukkan bahawa apabila mengambil Omega-3 (Omega Guard Shaklee) yang tinggi, badan akan mempunyai pengeluaran yang meningkat daripada agen anti-radang yang membantu untuk menolak tindak balas radang badan. Omega-3 (Omega Guard Shaklee) menghalang pengeluaran hormon pro-radang. 

12. Memudaratkan  Trigliserida Tinggi 

Kandungan Omega-3 (Omega Guard Shaklee) yang lebih rendah boleh membawa kepada gangguan metabolik, pankreas dan penyakit jantung. Persatuan Jantung Amerika menyarankan 2-4 g EPA / DHA yang diambil setiap hari, di bawah penyeliaan perubatan, untuk menurunkan trigliserida tinggi. Dalam satu kajian yang diterbitkan dalam Annals Pemakanan dan Metabolisme, dos yang tinggi DHA (dan trigliserida rantaian sederhana) mengurangkan trigliserida darah sehingga 50%. Jumlah kolesterol dan glukosa semasa berpuasa juga menurun. Untuk mendapatkan lebih daripada 1 g Omega-3 (Omega Guard Shaklee) setiap hari, makanan tambahan atau makanan diperkaya Omega-3 (Omega Guard Shaklee) umumnya perlu diambil. Apabila memilih makanan tambahan minyak ikan, carilah jenama yang terkenal untuk memberikan produk berkualiti tinggi. Apabila menambah makanan tambahan kepada diet anda, berundinglah dengan doktor anda!

13. Omega-3 Meminimakan Masalah Asma 

Penyakit asma telah dikaitkan dengan pelbagai faktor alam sekitar dan pemakanan yang boleh bertindak sebagai pencetus masalah. Beberapa kajian menunjukkan bahawa orang yang menderita asma mempunyai tahap yang lebih rendah Omega-3 (Omega Guard Shaklee) berbanding dengan mereka yang tinggi kandunagn Omega-3 (Omega Guard Shaklee). Beberapa kajian menunjukkan bahawa diet yang kaya dengan Omega-3 (Omega Guard Shaklee) (dan lebih rendah dalam omega-6 asid lemak) meningkatkan kesihatan di kalangan mereka yang mempunyai asma. Omega-3 (Omega Guard Shaklee) juga boleh memberikan kelegaan untuk senaman yang disebabkan asma, keadaan di mana orang mengalami bronchoconstriction semasa latihan. Satu kajian baru-baru ini yang disiarkan dalam Perubatan Respiratori, melaporkan peningkatan 59% pada fungsi paru-paru dan mengurangkan keradangan saluran udara dalam peserta selepas mereka mengambil Omega-3 (Omega Guard Shaklee).


14. Omega-3 Meminimakan Sakit Sendi dan Kekakuan Artritis 

Artritis adalah "radang sendi," dan terdapat banyak bentuk dalam keadaan yang berbeza. Berita baik adalah bahawa artritis tidak lagi dianggap sebahagian daripada penuaan. Kajian menunjukkan bahawa menjaga sendi bergerak melalui aktiviti fizikal dan makan makanan yang kaya dengan antioksidan dan Omega-3 (Omega Guard Shaklee) boleh membantu mengurangkan radang sendi. Satu kajian yang diterbitkan dalam Artritis dan Reumatik, katanya pengurangan 20-25% daripada gejala artritis dalam peserta mengambil sekurang-kurangnya 2.6 g / hari daripada Omega-3 (Omega Guard Shaklee), berbanding dengan mereka yang mengambil plasebo. Dengan itu peserta dapat mengurangkan pengambilan ubat-ubatan tradisional, seperti NSAID (ibuprofen).

15. Omega-3 Meningkatkan Kesihatan Tulang 

Kajian, menunjukkan bahawa Omega-3 (Omega Guard Shaklee) boleh meningkatkan kepadatan tulang dan boleh membantu mengurangkan keretakan. Kesan-kesan anti-radang Omega-3 (Omega Guard Shaklee) yang telah ditunjukkan, merangsang aras penanda untuk sel-sel tulang membentuk manakala menolak sel-sel yang menggalakkan kehilangan tulang . Untuk meningkatkan kesihatan tulang anda, dengan meningkatkan pengambilan Omega-3 (Omega Guard Shaklee) dalam diet anda.

16. Omega-3 Mengurangkan Risiko Serangan Jantung 

Omega-3 (Omega Guard Shaklee) mengurangkan risiko untuk masalah seperti serangan jantung dan strok. Omega-3 (Omega Guard Shaklee) juga terlibat dengan mengekalkan denyutan jantung yang sihat dan irama untuk mengurangkan risiko aritmia jantung. Dalam satu kajian yang dilaporkan, lelaki yang mengamalkan pengambilan ikan salmon 1 kali atau lebih seminggu mengalami penurunan 50-70% dalam risiko mendapat serangan jantung. Selain itu, Kajian Kesihatan Pakar menunjukkan bahawa makan ikan sekali seminggu telah dikaitkan dengan risiko yang 52% lebih rendah daripada kematian jantung secara tiba-tiba berbanding dengan peserta yang makan kurang atau tidak ikan.


17. Omega-3 untuk Vegetarian 

Vegetarian yang tidak makan ikan atau makanan laut mempunyai masalah yang sukar untuk memenuhi kuota Omega-3 (Omega Guard Shaklee) mereka daripada sumber berasaskan tumbuhan sahaja. Berita baik untuk mereka adalah bahawa terdapat beberapa makanan tambahan yang boleh anda dapati yang berasaskan alga (bagaimana ikan dan makanan laut di bahagian bawah rantai makanan mendapatkan EPA dan DHA mereka). Minyak flaxseed, minyak hempseed dan benih chia adalah beberapa yang terbaik berasaskan tumbuhan.

==============================================

Walaupun promosi Omega Guard Shaklee sudah berakhir, anda masih boleh mendapatkannya dari saya dengan harga super special! Just pm saya di mana mana sahaja anda suka seperti alamat yang tertera di bawah !!!


Azira Abu Bakar
- SMS/ Wassup/ WeChat/Call @ 0133639553

No comments:

Post a Comment