Rezeki dari ILAHI

REZEKI DARI ILAHI

Nampak tak pekerja tersebut???


Gambar seribu erti! Gambar yang mewarnai bicara hati. 

Gambar yang aku snap lewat pagi tadi semasa sarapan pagi. Sarapan pagi pon pukul 1030.. itu pun En Suami pergi beli. Sambil bersarapan aku bersembang dgn En Suami. Aku kata, kasihankan berjemur di tengah panas demi sesuap nasi. 

Tak kisahlah gaji mahal ke atau murah. Rezeki yg Allah bagi dengan harus menjemurkan diri di bawah terik mentari. Gigih sungguh. Aku kagum. Aku yang bekerja di bawah dingin aircond pun sering merungut kebosanan dan keletihan. Maka bagaimana dengan org yg terpaksa bekerja mengangkat batu membina bangunan? 

Kasihan kasihan. Kasihan pada diri aku sendiri kerana kurangnya rasa bersyukur atas nikmat kurniaan ILAHI yang. Pandang ke bawah Azira! Jangan asyik memandang ke atas.

En Suami menyuruh aku membancuh Performance Drink. Aku kata, abang pergi hantarlah ya. En Suami kata seganlah.. 

Ok. Biar ayg hantar. Baru berkira kira hendak membancuhkan minuman, pekerja itu telah pon berlalu kerana tugasan yg telah selesai. 

Aku? Bukan rezeki utk belanja pekerja tersebut minum PD!

No comments:

Post a Comment