Bila bersangka buruk, tidak berterus terang

Jadilah kehidupan yang kita lalui seperti jalan cerita novel yang baru aku baca dua minggu yang lepas. Dipinjam dari kawan pejabat.

gambar : karya seni.com

Jalan cerita yang sedih, tapi tidak berjaya membuat aku menangis waima terasa sebak sekali pun. Kata kawan aku cerita ni buat dia menangis. Cerita ini memang sedih, tetapi aku tidak tahu kenapa hati terlalu keras dan tidak pula tersentuh. Pengorbanan yang aku rasa tidak logik di buat walau dalam dunia ni apa pun boleh terjadi dengan izin Allah. Terlalu menyayangi orang lain sampai sanggup mengorbankan diri sendiri. Wajarkah? 

Dalam hidup biarlah berpada pada. Sederhana adalah penting. Jangan kerana mahu orang lain bahagia diri sendiri yang terkorban. Letaklah sesuatu pekara di tempat yang sewajarnya setelah semua pertimbangan di buat.

No comments:

Post a Comment