Hari Tua

Dulu dulu kalau orang sekeliling aku tak ingat hari ni, aku sedih juga..

Tapi, bila semakin menginjak ke usia tua tahun demi tahun sudah tak rasa apa apa..

Hari ini aku sendiri ingat.. sebab mengingatkan aku yang usia semakin meningkat dan bertambah. Maka amalan yang lain juga perlu bertambah sebab kita tak pernah tahu bila berakhirnya hidup kita dan bila berakhirnya dunia ini.

Mungkin orang lain gembira meraikan peningkatan usia mereka, dulu aku pun begitu.. tetapi sekarang tidak lagi.
Sedih dan gusar yang ada.. Gusar bagaimana utk menempuh hari hari yang seterusnya dengan peningkatan usia yang kdg kdg terasa masih tidak membuahkan hasil...

Semoga Allah memberkati kehidupan yang aku lalui dengan seadanya ini walaupun aku sering lupa padaNYA.
Moga Allah juga memakbulkan setiap doa doa yang aku titipkan selepas solat atau bila bila masa yang aku teringat utk berdoa, walau pun kdg kdg culas juga dengan doa itu..

Semoga hari hari yang mendatang akan menjadi mudah buat aku.. dan kalaupun masih sukar juga aku tahu kerana Allah itu tahu setakat mana kemampuan hambanya mendepani ujian yang diturunkanNYA..

Setiap yang berlaku itu pasti ada sebabnya..

No comments:

Post a Comment