Obses Terhadap Pancake?

Hari Rabu last week aku mencuba resepi pancake di bawah untuk di bawa ke pejabat..

3 sudu besar butter di cairkan (aku guna dua sudu aje untuk dua bancuhan)
1 biji telur
1cwn tepung naik sendiri
1 sudu teh baking powder
1 sudu besar gula
1 cawan susu segar
1 sudu besar jus lemon (aku tak buh pun)
secubit garam
campur sume n bancuh.. aku bancuh pakai senduk aje n tapis kemudianya..
kalau ikur resepi dia suh blender.. aku malas nak mengeluarkan blender..

pas tu aku tambah soda sikit..

dan hasilnya adalah seperti di bawah..
.
.
.
.
.
.
.
.
Ini adalah bancuhan pankek ku itu... dah nak habis di masak

sedang dimasak di atas kuali...

pancake yang sudah siap dimasak.. dapat dalam 14 biji untuk dua adunan..

pancake yang di salut dengan peanut butter...memang kenyang giler makan

pancake yang telah di lipat dua.. macam apam balik ekk?

Aku bawak 6 biji.. 3 biji di perabis kawan kawan n tiga biji lagi aku lah yang perabis..
memang gebus..

No comments:

Post a Comment